AVID tar fri fra messer ut 2022
I en pressemelding kan AVID fortelle at de også ut 2022 vil avstå fra å delta ved store messer som NAB, NAMM og IBC. Det forklares naturlig nok med usikkerheten rundt pandemien, til tross for at den er i ferd med å ebbe ut. Men det er også et signal om at de siste to årene har gjort at selskapet har funnet verdi i alternative måter å nå sine kunder og samarbeidspartnere på. De vil kompensere med å videreutvikle dette.
Tim Pettersen i In-Site, som representerer AVID i Norge, bekrefter at det ikke blir messer i år heller. Han forklarer at han har delte følelser rundt dette, men legger til at de siste to årene har bidratt til at de kommuniserer med kunder og samarbeidspartnere på en annen måte, som har hatt sine fordeler og ulemper. - Vi har vært heldige, og flinke, som har hatt god omsetning også gjennom pandemien, kan han opplyse, og legger til at det virker som om digitale presentasjoner og demonstrasjoner har nådd målgruppen, hver og en. Selv om han i lang tid har vært vandt med å arbeide selvstendig legger ikke Pettersen skjul på at man går glipp av noe når man ikke møter kunder og samarbeidspartnere ansikt til ansikt, som man gjerne gjør på messer. - Det er ikke like lett å bygge relasjoner digitalt, men vi når ut med budskapet likevel.
AVID's CEO, Jeff Rosica, sier i pressemeldingen at de har mål om å kombinere digital kommunikasjon med mindre, målrettede eventer for å nå ut med sitt budskap, og at det er en kommunikasjonsform de har, som mange andre, fått muligheten til å perfeksjonere siden våren 2020. Selv om det ikke legges skjul på at også AVID blir å treffe på messer i fremtiden, gjøres det klart at de vil videreføre mange av de nye kommunikasjonsmetodene de har vært nødt til å utvikle over de siste to årene. Beslutningen begrunnes med sikkerheten for AVIDs ansatte, i tillegg til kunder og andre. Selskapet ønsker å bidra til fortsatt forsiktighet i forhold til en pandemi, som fortsatt ikke er helt over, selv om den nå heldigvis er i sluttfasen.
Hvordan dette vil gjøres rent praktisk vil tiden vise, og In-Site har ikke fått noe informasjon om dette heller. - Vi kommer til å jobbe videre slik vi har gjort de siste to årene, og benytte oss av AVIDs fremstøt og promoteringer når de kommer på banen, forteller Pettersen. Han legger til at det nok ikke blir noen stor utfordring, selv om han, som mange andre, ser stort frem til å treffe den øvrige bransjen. På messer og i andre sammenhenger.